Skip links

Leadgeneratie valt of staat met content

Content als motor

Ieder bedrijf wil (meer) klanten, da’s logisch. Het web biedt uitstekende mogelijkheden om ‘leads’, oftewel prospects op te snorren. En hoe raken die prospects geïnteresseerd? Juist, content! Maar dan is het wel zaak om de juiste content aan te bieden, op het juiste moment.

Zo hoef je van een video niet te verwachten dat je er direct een deal door gaat sluiten, en van een technische demo hoef je niet te verwachten dat deze awareness gaat creëren. Met andere woorden: zorg ervoor dat je content maakt voor iedere fase in de buyer journey. Die fases zijn awareness, consideration en decision. Om dat wat meer te illustreren een aantal voorbeelden per fase.

Awareness

  • Video’s
  • Blogposts
  • Social media posts
  • Whitepapers
  • Infographics

Consideration

  • Nieuwsbrieven
  • Events
  • White- en product papers
  • Webinars
  • ROI calculators

Decision

  • Referentiecases
  • Brochures
  • Demo’s

Relevante content maak je niet zomaar even tussen de bedrijven door. Je moet namelijk niet alleen weten hoe je schrijft, maar ook hoe je de tekst visueel aantrekkelijk maakt én optimaliseert voor bezoekers en zoekmachines. Houd in gedachten dat het (laten) maken van content het belangrijkste is wat je kunt doen als het om online marketing gaat. Het draait immers allemaal om het aanbod van informatie, en als deze niet goed is… dan ben je de prospect kwijt. Zo simpel is het. Het voordeel is dat (kwalitatieve) content duurzaam is. Je kunt het een lange tijd gebruiken, verspreid blijven aanbieden en van profiteren.

Wat is dan goede content?

Uiteindelijk gaat het om het helpen van je doelgroep. Ieder bedrijf kan over zichzelf vertellen hoe geweldig ze zijn. Dat werkt niet meer. De meest succesvolle leadgeneratie campagnes zijn er namelijk op gericht om mensen daadwerkelijk te helpen of bedienen. In een wereld vol met informatie is het namelijk de kunst om precies te begrijpen naar welke informatie jouw doelgroep op zoek is. Je speelt in op deze behoefte met content die én de helpende hand biedt én verband houdt met de aanschaf of het gebruik van jouw producten of diensten. Deze content bied je aan met als doel klanten aan te trekken en aan je te binden. Deze verschuiving van kwantitatief naar kwalitatief zie je in het gehele online landschap plaatsvinden. Ook Google bepaalt waar jouw website in de zoekresultaten komt te staan op basis van de relevantie van je content.


Pro tip:
maak altijd een landingspagina voor jouw leadgeneratie content.

Je doelgroep helpen doe je zo:

  • Onderzoek wat er leeft bij je buyer persona’s.
  • Zorg dat de inhoud van de content consistent is met je branding en producten of diensten.
  • Zorg dat de inhoud meerwaarde biedt.

Meer weten over leadgeneratie en content? Dit is een stuk uit de gratis ‘Beginnersgids Online Leads Genereren’. Wil je deze ontvangen? Klik dan op de button hieronder.

Gids ontvangen