Skip links

Leadgeneratie valt of staat met content

Want van een video hoef je niet te verwachten dat je er direct een deal door gaat sluiten, en van een technische demo hoef je niet te verwachten dat deze awareness gaat creëren. Met andere woorden: zorg ervoor dat je content maakt voor iedere fase in de buyer journey. Ter illustratie:

 

Content in de funnel

 

Relevante content maak je niet zomaar even tussen de bedrijven door. Je moet namelijk niet alleen weten hoe je schrijft, maar ook hoe je de tekst visueel aantrekkelijk maakt en optimaliseert voor gebruiker en zoekmachine. Houd in gedachten dat het (laten) maken van content het belangrijkste is wat je kunt doen als het om online marketing gaat. Het draait immers allemaal om het aanbod van informatie, en als deze niet goed is… dan ben je de prospect kwijt. Zo simpel is het. Het voordeel is dat je goede content erg duurzaam is – deze kun je lange tijd gebruiken en verspreid blijven aanbieden.

Wat is dan goede content?

Uiteindelijk gaat het om het helpen van je doelgroep. Ieder bedrijf kan over zichzelf vertellen hoe geweldig ze zijn. Dat werkt niet meer. De meest succesvolle leadgeneratie campagnes zijn er namelijk op gericht om mensen daadwerkelijk te helpen of bedienen. In een wereld vol met informatie is het namelijk de kunst om precies te begrijpen naar welke informatie jouw doelgroep op zoek is. Je speelt in op deze behoefte met content die én de helpende hand biedt én verband houdt met de aanschaf of het gebruik van jouw producten of diensten. Deze content bied je aan met als doel klanten aan te trekken en aan je te binden. Deze verschuiving van kwantitatief naar kwalitatief zie je in het gehele online landschap plaatsvinden. Ook Google bepaalt waar jouw website in de zoekresultaten komt te staan op basis van de relevantie van je content.

Je doelgroep helpen doe je zo:

  • Onderzoek wat er leeft bij je buyer persona’s
  • Zorg dat de inhoud van de content consistent is met je branding en producten of diensten
  • Zorg dat de inhoud meerwaarde biedt

Surely Content branding lightbulb
Pro tip: maak altijd een landingspagina voor jouw leadgeneratie content.

 

Meer weten over leadgeneratie en content? Dit is een hoofdstuk uit de ‘Beginnersgids Online Leads Genereren’, jouw startpunt voor leads zonder de telefoon op te pakken.

Vraag de gratis gids aan